בואו נחשוב רגע, מי הוא מנהל ומה נדרש ממנו?
מנהל הוא אדם שיש לו אחריות על משהו (או מישהו), אדם שנדרש להחליט איך להתנהל בסיטואציות קיימות, לקבל נתונים ולנתח אותם, לתכנן את העתיד ולהערך אליו, לקבל החלטות (קשות יותר וקשות פחות), להניע מהלכים, לשלוט, להוביל, להציב מטרות להתוות את הדרך להשיגן ועוד כהנה וכהנה, ובכלל לדאוג שדברים יקרו בצורה המטבית.
אז אם זה מה שמנהל עושה, אז האם יש מישהו מאיתנו שאינו מנהל? והרבה דברים? וכל הזמן?
בפועל אנחנו מנהלים את חיינו, את הזמן שלנו, את הבית שלנו, את הכסף שלנו, את המשפחה שלנו, את מערכות היחסים שלנו, את התגובות שלנו.
והרי בית הוא ארגון, ומשפחה היא צוות, וארוחה משפחתית, היא לפעמים ממש פרויקט.
והחלטה כלכלית של ה"מנהלים" במשפחה עשויה להשפיע על עתיד המשפחה בצורה לא פחות משמעותית מהחלטה כלכלית שיקבל מנהל בארגון על הארגון עצמו.
ולכן כל אדם, בין אם הוא מנהל בארגון ובין אם הוא מנהל בחייו הפרטיים (או גם וגם) שואף לגלות איך יוכל להגיע לתוצאות טובות יותר בחייו, להשגים, לאיזון, לנינוחות, ע"י למידה לעומק של העצמי שאני, התנסות בכלים שונים לניהול החיים, אימון אישי להתנהלות בתוך סיטואציות שונות, להתנהלות במערכות יחסים, חיזוק מנגון קבלת החלטות ועוד ועוד.
ואם אתה שואל את עצמך איך להיות מנהל טוב יותר, צור קשר…